بلاگ

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر فریجیدر در مشهد

مغایرت دمای تنظیم شده با دمای واقعی درون یخچال فریزر فریجیدر


در این مقاله قصد داریم تا به عیب یابی یخچال فریزر فریجیدر بپردازیم. همانطور که قبلا اشاره شد، سماسرویس به صورت رسمی تعمیر یخچال فریزر فریجیدر در مشهد را انجام می دهد. با تکیه بر متخصصان و سرویس کاران مجاز یخچال فریزر فریجیدر توانسته ایم تا رضایت مشتریان محترم را در این زمینه کسب نماییم.

از عللی که باعث می شود تا ما به عیب یابی یخچال فریزر فریجیدر خود بپردازیم، مغایرت دمای تنظیم شده با دمای واقعی درون یخچال فریزر است. در صورت برخورد با این مشکل باید بدانید که اصلا جای نگرانی نیست و یکی از دلایلی که باعث این پدیده می شود باز بودن درب یخچال فریزر برای مدت طولانی است یا اینکه اصلا یخچال فریزر به تازگی راه اندازی شده است و یا اینکه غذایی گرم درون یخچال فریزر قرار دایم و... برای رفع این حالت کافی است تا یخچال فریزر خود را تا مدت ۲۴ ساعت زیاد باز و بسته نکنید و اجازه دهید تا تنظیم شود. اگر با راهکار های بالا مشکل دستگاهتان برطرف نشد احتمالا مشکل یخچال فریزر شما مشکلی فنی است مانند:

  • خرابی لاستیک درب یخچال فریزر یکی از دلایل خنک نکردن است
  • معیوب بودن کمپرسور و رله یخچال فریزر یکی از دلایل سرد نشدن آن است
  • کمبود گاز یکی از علت های سرد نکردن یخچال فریزر است
  • خراب بودن فن کمپرسور یخچال فریزر یکی از مشکلات خنک نکردن یخچال فریزر است
  • خراب بودن فن اواپراتور یخچال فریزر دلیل سرد نکردن یخچال فریزر است

شما می توانید برای عیب یابی یخچال فریزر فریجیدر و برطرف کردن ایرادات فنی آن با انتخاب یکی از دو دکمه ی بالای صفحه با کارشناسان و سرویس کار های مجاز سماسرویس ارتباط بر قرار کنید.


تست و بررسی علل خرابی کمپرسور یخچال فریزر فریجیدر


کمپرسور یخچال فریزر فریجیدر از بخش های الکترونیکی، مکانیکی و قسمت گازهای یخچال فریزر فریجیدر تشکیل شده است. هر کدام از این اجزا خود به قطعات و اجزا کوچک تری تقسیم می شوند؛ به همین دلیل هنگامی که نیاز به تست کمپرسور یخچال باشد ممکن است منظور هر یک از این قطعات هم باشند. کمپرسور در شرایط سالم باید به خوبی کار فشرده کردن گاز مبرد و گردش آن را در لوله های اواپراتوی انجام دهد و سپس گاز را در کندانسور خنک و به مایع تبدیل کند زمانی که شما نیازمند تعمیر موتور یخچال فریزر فریجیدر و یا تعمیر کمپرسور یخچال فریزر فریجیدر خود می شوید یک مشکل اساسی و بزرگ وجود دارد چون باید به نوع موتور و یا برند مورد استفاده شده و کمپرسور یخچال فریزر فریجیدر خود توجه فرمایید. زیرا کمپرسورهایی که برای یخچال فریزر های دیگر مورد استفاده قرار گرفته است نمی توانند نیاز یخچال فریزر شما را حل کند. کمپرسورها انواع گوناگونی دارند که عیبارت اند از:

  • کمپرسور پیستونی
  • کمپرسور تناوبی
  • کمپرسور تراکم تک مرحله و دو مرحله ای
  • کمپرسور دورانی
  • کمپرسور مارپیچی
  • توربو کمپرسور

و در برندهای گوناگون تولید میشوند.


دلایل خرابی موتور کمپرسور یخچال فریزر فریجیدر


گرمای بیش از حد در موتور کمپرسور یخچال فریزر فریجیدر:

موتور کمپرسور ها گرما تولید می‌کند اما گرم شدن بیش از حد موتور کمپرسور و ایجاد گرما در اطراف کمپرسور و نبود فن تهویه باعث می‌شود که شما نیازمند تعمیر موتور یخچال فریزر فریجیدر شوید و کمپرسور یخچال فریزر فریجیدر شما خراب شود و از حرکت بایستد.


آلودگی در موتور کمپرسور یخچال فریزر فریجیدر:

از دلایلی که باعث خرابی کمپرسور می شود و شما را نیازمند تعمیر موتور یخچال فریزر فریجیدر می کند وجود آلودگی و گرد و خاک، گرد و غبار و قطعات دیگری مثل لحیم کاری و .... در موتور کمپرسور است.در موتور کمپرسور تنها باید روغن و مبرد وجود داشته باشد و هیچ چیز دیگری در آن نباید وجود داشته باشد.


کمبود روغن کاری در کمپرسور یخچال فریزر فریجیدر:

روغن کاری کمپرسور بسیار مهم و ضروری است؛ اگر انجام نشود باعث می‌شود که بر کارکرد کمپرسور تاثیر بگذارد و گرمای بیش از حد تولید شود و در نتیجه به دلیل گرمای بیش از حد موتور کمپرسور شما خراب شود و شما مجبور شوید به تعمیر کمپرسور یخچال فریزر خود بپردازید.


ایراد در دکمه استارت کمپرسور یخچال فریزر فریجیدر:

اگر کمپرسور شما خاموش می شود و دیگر کار نمی کند این امکان وجود دارد که مشکل از صفحه کنترل کمپرسور باشد. این بدان معناست که فشار کمپرسور بیش از حد بوده و اضافه فشار دارد و منظور آن است که شما نیازمند تعمیر کمپرسور یخچال فریزر فریجیدر خود هستید. کمپرسورها نیازمند مراقبت هستند و باید از آنها مراقبت کرد تا فشار درستی را تجربه کنند؛ بهتر است که فشار دستگاه خود را بررسی کنید گاهی کافی است که کمپرسور و قطعات آن را تمیز کنید و به نگهداری و مراقبت از آن بپردازید.


خنک نبودن یخچال فریزر فریجیدر به اندازه کافی:

یکی از مهمترین نشانه ها برای تعمیر کمپرسور و موتور یخچال فریزر فریجیدر خنک نبودن یخچال فریزر به اندازه کافی می باشد اگر شما متوجه میشوید که قسمت‌هایی از یخچال فریزر شما خنک تر از بخش ‌های دیگر می باشد و قسمتی دمای بیش از حد پایینی دارد باید برای تعمیر موتور یخچال فریزر تان اقدام فرمایید و آن را جدی بگیرید. بهتر است که برای تنظیم تست کمپرسور از یک متخصص و یا تکنسین تعمیر یخچال فریزر که آشنا به این گونه وسایل و تجهیزات الکترونیکی و قطعات لوازم خانگی می باشد مراجعه فرمایید. البته تنها دلیل خنک نکردن یخچال فریزر ممکن است فقط کمپرسور آن نباشد و شما به تعمیر کمپرسور یخچال فریزر نیازمند نباشید اما بهتر است توسط کارشناسان سماسرویس یخچال فریزر شما بررسی شود و دلایل و عوامل دیگر را نیز شناسایی کنند.

نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر فریجیدر در مشهد

شارژ گاز به همراه وکیوم تخصصی یخچال فریزر فریجیدر

ابتدا باید بدانیم که گاز یخچال فریزر چیست و چه کاربردی دارد؛ گاز یخچال فریزر در واقع یک گاز شیمیایی است که نقطه تبخیر خیلی پایینی دارد و تحت فشار، برای سرد کردن محیط یخچال فریزر فشرده شده است. این نوع گاز به صورت مداوم تحت یک فرآیند ویژه قرار می‌گیرد تا دائما تبخیر و فشرده شود و در نتیجه این فرآیند، تمام گرمای گاز بیرون کشیده شده و دمای داخل محفظه بسیار سرد خواهد شد. گاز یخچال فریزر فریجیدر توسط شبکه میله‌های فلزی پشت یخچال فریزر فریجیدر به حرکت و گردش در می‌آید.

زمان تعویض گاز یخچال فریزر فریجیدر:

گاز یخچال فریزر بنا بر دلایلی از جمله سوراخ شدن لوله‌های پشت یخچال فریزر یا کمپرسور در اثر فرسودگی یا ضربه خوردن دچار نشتی شده و تمام می‌شود. چنانچه یخچال فریزر شما مثل قبل سرد نمی‌شود و یا حتی گرم شده است و یا در درون آن بوی فساد (اما بدون فاسد شدن مواد غذایی) به مشام می‌رسد، به احتمال زیاد یخچال فریزر دچار نشتی گاز شده و گاز آن تمام شده است و نیاز به شارژ دوباره گاز است. همینطور اگر به خالی شدن و یا نشتی گاز یخچال فریزر خود شک دارید می توانید کندانسور یخچال فریزر را لمس کنید؛ اگر دمای آن سرد باشد و یخچال فریزر هم در حال کار کردن باشد، به این معنی است که یخچال فریزر نشت گاز دارد. زیرا گاز در لوله‌های کندانسور در جریان بوده و دمای بدنه کندانسور باید داغ باشد نه سرد. البته سرد بودن کندانسور تنها علامت خالی شدن گاز فریون نیست اما می‌تواند یکی از علائم مهم آن باشد. همچنین چنانچه از یخچال فریزر از برق کشیده شما، صدا به گوش می‌رسد، هنوز مقداری گاز در یخچال فریزر وجود دارد اما در غیر این صورت احتمالا گاز خالی شده و باید آن را نیز مجددا شارژ نمود.

صدای زیاد یخچال فریزر فریجیدر


در برخی اوقات مشکل به وجود آمده صدای زیاد یخچال فریزر فریجیدر، شماست که برای عیب یابی باید به نکات زیر توجه کنید:

باید بدانید که یکی از مهمترین علل ایجاد صدای غیر طبیعی در یخچال فریزر شما می‌تواند برخورد پره‌های فن اواپراتور با برفک باشد و یا کثیفی فن‌ها در اثر سرویس نکردن در طولانی مدت باشد. پس توجه دارید یکی از مهمترین عللی که باعث به وجود آمدن این عیب در یخچال فریزر شما می باشد می‌تواند وابسته به موتور یخچال فریزر باشد. موتور یخچال فریزر در اثر فرسودگی و یا روغن کاری نشدن در طولانی مدت می‌تواند صدای زیادی از خود تولید کند که راه حل برطرف کردن آن سرویس یخچال فریزر می‌باشد.

تعمیرکار مجاز یخچال فریزر فریجیدر در مشهد



برفک زدن یخچال فریزر فریجیدر

برفک زدایی یخچال فریزر فریجیدر و علت برفک زدن یخچال فریزر فریجیدر بسیار ساده است. هوای خنک داخل یخچال فریزر فریجیدر باید همواره در داخل اجزای مختلف یخچال فریزر به گردش درآمده و جریان داشته باشد. در صورتی که این هوای خنک با هوای گرم یا مرطوب که از خارج یخچال فریزر وارد می شود، برخورد داشته باشد، در نقطه اختلاط این دو جریان، برفک ایجاد می شود. برفک ها در صورتی که ذوب یا به اصلاح آب نشوند، به مرور زمان سخت شده و یخ می بندند که به یخ زدن درون یخچال فریزر می انجامد. البته یخ زدن درون یخچال فریزر می تواند مستقیما از یخ زدن آب و… نیز باشد.

از انواع رایج برفک زدن داخل یخچال فریزر فریجیدر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر یخ زدگی به صورت یک پوسته نازک باشد می توانید با حوله یا دستمال آن را تمیز کنید و این نیز طبیعی است.
  • اگر داخل پلاستیک مواد فریزر، ذرات ریز برفک بود، این برفک‌ها به خاطر رطوبت ماده غذایی بوده و ایرادی ندارد.
  • اگر برفک شکل قطرات آب یخ زده، روی دیواره داخلی فریزر و در سقف دیدید، این طبیعی است.
  • اگر یخ زدگی بصورت یک تیکه به قطر یک سانتی متر یا نیم سانتی متر و یا بیشتر بود جهت رفع آن می توانید با تعمیرگاه مجاز یخچال فریزر فریجیدر ارتباط برقرار کنید تا در سریعترین زمان ممکن تعمیرکار مجاز سماسرویس به محل شما بیاید.
دلایل و عواملی که باید برای برفک زدایی یخچال فریزر فریجیدر بررسی شوند:
  • اگر محل قرارگیری یخچال فریزر مناسب نباشد و محیط دارای رطوبت بالایی باشد، با هر بار باز و بسته شدن درب یخچال فریزر فریجیدر مقدار زیادی از رطوبت هوای بیرون وارد دستگاه شده و باعث برفک زدن یخچال فریزر فریجیدر می شود. بنابر این، اگر سماور و اجاق گاز شما در کنار یخچال فریزر قرار دارند، بهتر است به فکر تغییر مکان یخچال فریزر و یا آنها باشید.
  • دلیل دیگری که می تواند برفک زدن یخچال فریزر فریجیدر را در پی داشته باشد، خرابی لاستیک دور درب است. اگر لاستیک در بخشی دچار شل شدگی، پارگی یا سایش شده باشد، به طوری که امکان ورود هوا به درون یخچال فریزر وجود داشته باشد، احتمال برفک زدن یخچال فریزر فریجیدر بالا خواهد بود. در چنین مواقعی باید اقدام به تعمیر یا تعویض لاستیک دور درب یخچال نمایید.
  • در صورتی که برفک در همه جا یخچال فریزر فریجیدر تشکیل شده باشد و سخت و یخ زده شده باشد، ممکن است درب یخچال فریزر برای مدتی باز گذاشته شده باشد. در این حالت ابتدا، یخ زدگی یخچال فریزر فریجیدر در منطقه اطراف درب خواهد بود اما درنهایت همه فضای داخل دستگاه را دربر می گیرد. در اغلب موارد، رفع این مسئله باعث می شود پس از ۲ دور یخ زدایی، برفک یخچال فریزر فریجیدر از بین رفته و دستگاه به وضعیت عادی باز گردد.
  • هنگامی که برفک تنها در بخش عقبی یخچال فریزر فریجیدر جایی که سیم پیچ اواپراتور قرار گرفته، به وجود می آید، از وجود مشکلی در چرخه یخ زدایی یا دیفراست خبر می دهد. این مشکل می تواند به خاطر خراب شدن هیتر، بیمتال، سنسور یخ زدایی، تایمر یخ زدایی یا برد کنترل کننده باشد. بنابر این برای عیب یابی دقیق تر یخچال فریزر فریجیدر بهتر است که جزئیات این بخش ها به دقت توسط سرویسکار مجاز یخچال فریزر فریجیدر بررسی شود. بسیاری از اوقات علت یخ زدن یخچال فریزر به گرفتگی لوله تخلیه نیز مربوط است. این لوله کوچک جهت خروج آب و برفک های ذوب شده از این بخش تعبیه می شود. به راحتی و با کمک آب گرم و سشوار می توانید این مشکل را رفع نمایید.

مسدود بودن مسیر خروجی اب حاصل از برفک زدا در یخچال فریزر فریجیدر


یکی از دلایل جمع شدن آب زیر یخچال فریزر فریجیدر، مربوط به لاستیک درب یخچال فریزر فریجیدر است. هرگونه مواد غذایی یا گرد و خاک می‌تواند مانع محکم بسته شدن درب، افزایش چگالش و در نتیجه نشتی آب یخچال فریزر فریجیدر شود. اگر به دلیل خراب یا پوسیده بودن درزگیرهای درب، هوای بیرون وارد یخچال فریزر شود، باعث به وجود آمدن رطوبت بیش از حد در یخچال فریزر شده و به این ترتیب منجر می‌شود آب اضافی به داخل سینی تخلیه ریخته و از آنجا به بیرون از یخچال فریزر و بر روی زمین سرازیر شود.

اما چطور متوجه شویم که لاستیک دور درب یخچال فریزر فریجیدر نیاز به تعویض دارد؟

  • نخستین راه برای تشخیص اینکه شما نیاز به تعویض لاستیک یخچال فریزر فریجیدر خود دارید این است که متوجه شوید یخچال فریزر شما عملکرد بیشتری دارد و یا به نظر می رسد هوای سرد را از دست میدهد.
  • اگر ترک ها یا نازک شدن در لاستیک دور درب یخچال فریزر فریجیدر دیدید، توصیه می کنیم که اقدام به تعویض لاستیک یخچال فریزر فریجیدر خود کنید.
  • همچنین می شود لاستیک درب یخچال فریزر خود را با یک اسکناس تست کنید. ورق اسکناس را بین درب یخچال فریزر قرار دهید و درب را روی آن ببندید سپس سعی کنید آن را به آرامی بکشید. اگر احساس می کنید کمی کشیدن آن سخت است نیازی به تعویض لاستیک یخچال فریزر نمی باشد و فقط با تعمیر مشکل حل میشود اگر آن را به سرعت و راحت بیرون کشیدید نیاز به تعویض لاستیک یخچال فریزر فریجیدر دارید.

عیب یابی و بررسی خرابی برد یخچال فریزر فریجیدر

خوب است پیش از آنکه به موضوع خرابی و عیب یابی برد بپردازیم؛ بگوییم که برد الکترونیکی یخچال فریزر فریجیدر مانند مغز آن است که اجزای اصلی مانند کمپرسور و فن یخچال فریزر را کنترل می کند. مادربرد را نیز میتوان به عنوان برد اصلی در نظر گرفت، که وظیفه ی آن کنترل تمام اجزاست. به طور کلی، هر چیزی که بر روی یخچال فریزر تاثیر می گذارد، می تواند توسط مادربرد کنترل شود.چنانچه برد الکترونیکی یخچال فریزر نتواند کار کند، یخچال فریزر به درستی خنک نمی شود. یکی از علائم کنترل پنل آسیب دیده این است که فن ، چراغ ها و سایر اجزای دیگر کار نمی کنند. بنابر این اگر برد یخچال فریزر شما دچار مشکل و نقص فنی شود باید تعمیرات آن را به تعمیرکار مجاز یخچال فریزر فریجیدر بسپارید و از تعمیر خود سرانه ی آن بپرهیزید.

علائم خرابی برد یخچال فریزر فریجیدر

همانطور که پیش تر اشاره کردیم؛ برد الکترونیکی مغز یخچال فریزر میباشد ، بنابر این هر مشکلی که برای یخچال فریزر شما به وجود بیاید میتواند به برد مربوط باشد.

  • اگر یخچال فریزر شما به اندازه کافی خنک نیست، برد الکترونیکی یخچال فریزر برای عیب یابی باید بررسی شود.
  • اگر یخچال فریزر شما برفک میزند، جهت تعمیر یخچال فریزر فریجیدر برد الکترونیکی هم باید بررسی شود.
  • اگر یخچال فریزر شما یکسره کار می کند، خرابی برد الکترونیکی هم میتواند یکی از مشکلات باشد.
  • اگر یخچال فریزر شما مشکل یخ زدایی دارد، برد الکترونیکی هم باید بررسی و عیب یابی شود.
  • اگر یخچال فریزر شما روشن نمیشود ؛ برد الکترونیکی هم باید عیب یابی شود.
  • اگر کمپرسور روشن نیست و هر دو فن در حال کار هستند، مشکل از مادربرد است.
  • اگر مشکلی در دمای یخچال فریزر خود وجود دارد، برد هم باید بررسی شود.

تست و بررسی سیم کشی موتور یخچال فریزر فریجیدر

سیم کشی موتور یخچال فریزر با نحوه سیم کشی یک مدار ساده که از اجزایی مانند یک منبع تغذیه و لامپ تشکیل می‌شود خیلی خیلی متفاوت است. چرا که کمپرسور یخچال فریزر یک مدار الکتریکی است که از اجزای دیگری مانند، خازن، رله و … نیز تشکیل شده است. کمپرسور یخچال فریزر وسیله‌ای است که توسط گاز مبرد که توانایی جذب حرارت را دارد، کار می‌کند. این وسیله به کمک این گاز، گرمای کابین یخچال فریزر را جذب کرده و به بیرون انتقال می‌دهد و سرمای لازم برای داخل یخچال فریزر را تولید می‌کند. ظرفیت سیستم، قدرت کمپرسور را مشخص می‌کند. قدرت کمپرسور نیز بر روی نحوه سیم کشی موتور یخچال فریزر تأثیر دارد. اگر قصد تعویض یا تعمیر سیم کشی کمپرسور یخچال فریزر خود را دارید، بهتر است انجام این کار را به یک فرد متخصص بسپارید. چرا که سیم کشی به‌گونه‌ای نیست که هر فرد مبتدی به‌راحتی بتواند آن را انجام دهد.
عوامل متعددی در نحوه سیم کشی موتور یخچال فریزر فریجیدر موثرند و تغییراتی را در آن به وجود می آورند.
این عوامل شامل قدرت کمپرسور، تک فاز یا سه فاز بودن آن، جریان مصرفی در لحظه استارت، خازن، رله استارت و … هستند.
ساختار کلی موتور یخچال فریزر فریجیدر مانند آن دسته از موتورهای الکتریکی است که در آن‌ها از یک استاتور ثابت و یک روتور متحرک استفاده می‌شود.
موتور یخچال فریزر دارای دو سیم ‌پیچ راه‌انداز و سیم ‌پیچ اصلی است که داخل استاتور نصب شده‌اند.
برای به حرکت در آمدن استاتور، سیم‌ پیچ راه‌انداز با دریافت جریان برق وارد مدار می‌شود تا به راه‌اندازی سیم پیچ اصلی کمک کند
سپس سیم پیچ راه‌انداز توسط رله استارت از مدار خارج می‌شود و سیم پیچ اصلی میدان مغناطیسی لازم برای به حرکت در آمدن استاتور را فراهم می نماید.


امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم تا با بررسی هرچه دقیق تر عیب یابی یخچال فریزر فریجیدر اطلاعات کافی را به شما کاربر گرامی ارائه کرده باشیم.

اگر هریک از قطعات کار خود را به درستی انجام ندهند باعث ایجاد ایراد در سیستم و نمایش کد ارور در صفحه نمایشگر یخچال فریزر فریجیدر شما می شود. برای اطلاع از علت ارور و رفع آن می توانید با شماره تماس 09150011135 تماس حاصل کنید تا تعمیرکاران مجاز ما به محل شما بیاید.



ویژگی های سما سرویس


متخصصان با تجربه

متخصصان با تجربه

تکنسین های این مجموعه دارای میانگین ۱۱ سال تجربه کار عملی در حوزه تعمیرات می باشند و هر ساله با گذراندن دوره های عملی و آشنایی با جدیدترین مدل های لوازم خانگی ، مناسبترین فرد جهت تعمیر لوازم خانگی شما می باشند.

گارانتی خدمات

گارانتی خدمات

سما سرویس بر خلاف دیگر شرکت ها که نقش واسطه ای میان مشتری و تکنسین داشته و هیچگونه تعهدی نسبت به خدمات ارائه شده توسط تکنسین ندارند، مسئولیت تمامی خدمات و تعمیرات ارائه شده را با گارانتی ۱۸۰ روز به عهده میگیرد.

سرعت در ارائه خدمات

سرعت در ارائه خدمات

با توجه به اینکه تکنسین های سما سرویس در سراسر شهر و در نزدیکی محل کار یا زندگی شما حضور دارند امکان ارائه خدمات به شما در همان روز فراهم شده است.

هزینه های منصفانه

هزینه های منصفانه

تمامی هزینه های دریافتی از شما منصفانه و تحت نظارت این مجموعه می باشد. حدود قیمت نیز پیش از انجام کار به شما اعلام شده و تمامی هزینه ها، پس از پایان کار از شما دریافت خواهد شد.

اولویت با تعمیر خدمات

اولویت با تعمیر خدمات

با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، اولویت تکنسین های ما با تعمیر قطعات دستگاه بوده و تنها در شرایطی که امکان تعمیر قطعه وجود نداشته باشد، اقدام به تعویض و استفاده از قطعات اورجینال می نمایند.

    سبد خرید