بلاگ

نمایندگی تعمیر ظرفشویی زانوسی در مشهد

عدم آبگیری و عدم ورود مواد شوینده به ظرفشویی زانوسی


در این مقاله قصد داریم تا به عیب یابی ظرفشویی زانوسی بپردازیم. همانطور که قبلا اشاره شد، سما سرویس به صورت رسمی تعمیر ظرفشویی زانوسی در مشهد را انجام می دهد. با تکیه بر متخصصان و سرویس کاران مجاز ظرفشویی زانوسی توانسته ایم تا رضایت مشتریان محترم را در این زمینه کسب نماییم.

خرابی شیر ورودی ظرفشویی زانوسی
شیر ورودی ظرفشویی را باید بررسی نمایید تا مطمئن شوید شیر خراب است یا خیر و در صورت خرابی آن را تعویض یا تعمیر نمایید.

وجود مشکل در شیلنگ های ظرفشویی زانوسی

برای این منظور شیلنگ‌ها حتما باید بررسی شوند که تا نشده باشند، نشتی نداشته باشند و یا کیپ نشده باشند.

خرابی شیر برقی ظرفشویی زانوسی

آب پس از خروج از شیر ورودی به شیلنگ، سپس به شیر برقی می‌رسد و سپس به داخل ظرفشویی انتقال می‌یابد اما اگر این قطعه با مشکل رو به رو شود ظرفشویی آبگیری نمی‌کند و البته باید بگوییم که شیر برقی اجازه ورود آب را نمی‌دهد.

کثیفی فیلتر‌های ورودی ظرفشویی زانوسی

در ورودی شیر برقی یک فیلتر قرار دارد که اجازه ورود شن، پوسیدگی شیلنگ و … را به داخل ظرفشویی نمی‌دهد.

از دیگر دلایل آبگیری نکردن ظرفشویی زانوسی کم بودن فشار آب است

شیر آب ظرفشویی زانوسی برای آبگیری به حداقل 20 psi فشار آب نیاز دارد و اگر فشار آب کمتر از این مقدار باشد نمی‌تواند ظرفشویی آبگیری کند.

یکی دیگر از رایج ترین مواردی که در عیب یابی و تعمیر ظرفشویی زانوسی می توان اشاره نمود، استفاده نشدن از مواد شوینده توسط دستگاه می باشد. علت اصلی این مشکل در خیس شدن پودر شستشو و ایجاد گرفتگی در محفظه ظرفشویی می باشد. این محفظه را هر چند وقت یکبار تمیز کنید و گرفتگی ها را برطرف نمایید. همچنین کیفیت مواد شوینده ای که استفاده می کنید نیز بسیار مهم است؛ ممکن است ظرفشویی سالم باشد ولی قرص یا پودری که استفاده می کنید در آب حل نمی‌شوند که باید برای رفع مشکل ظرفشویی آن ها را عوض کنید. همین طور به تاریخ مصرف قرص یا پودر مورد استفاده تان توجه کنید که نگذشته باشد و البته میزان مصرف پودر به برنامه مربوط باشد. چیدمان ظروف در ظرفشویی نیز از اهمیت بالایی برخودارند زیرا ممکن است ظروفی که در طبقه پایین - نیمه سمت چپ (ردیف جلو) چیده شده اند طوری قرار گرفته باشند که مانع از باز شدن درب جاپودری می‌شوند. برای امتحان کردن وبررسی، در قست ذکر شده ظرفی چیده نشود و ظرفشویی را روشن کنید.


تست و بررسی عدم خروج آب از ظرفشویی زانوسی


مشکلات تخلیه و عدم خروج آب از ظرفشویی زانوسی می تواند از یک چیز ساده از جمله گرفتگی در شیلنگ تخلیه تا نیاز به تعویض پمپ باشد. اما یک مورد که قطعیت دارد این است که در هنگام عیب یابی ظرفشویی زانوسی وقتی مشکلی در تخلیه و خروج آب دارید توجه کنید که اولین احتمال این است که احتمال دارد شی یا هرچیزی در شیلنگ آن به جا مانده باشد! احتمالات و راه حل های دیگر برای این مشکل عبارت است از:

شیلنگ تخلیه ظرفشویی زانوسی
بیشتر اوقات دلیل عدم تخلیه مناسب ظرفشویی شما این است که شیلنگ تخلیه بسته شده است. بنابر این شیلنگ آن را جدا کرده و گرفتگی آن را چک کنید. همچنین:

  • شیلنگ تخلیه را چک کنید که پیچ نخورده باشد.
  • فیلترهای صافی که ممکن است در شیلنگ تخلیه قرار داشته باشد را بررسی کنید.
  • شیلنگ تخلیه باید بالاتر از سطح آب در پمپ تخلیه باشد.
  • آیا شیلنگ تخلیه در قسمت ورودی محکم بسته شده است؟ در صورت بروز چنین موردی، برگشت سیفون ممکن است رخ دهد. بنابر این نباید شیلنگ محکم بسته شود!

پمپ تخلیه ظرفشویی زانوسی
اگر حدس می زنید که پمپ تخلیه شما دچار ایراد شده و مسدود شده است، باید پمپ را تخلیه کنید، سپس شیلنگ را برای اشیاء خارجی جدا کرده و آنها را نیز چک کنید. ورودی های پمپ را فراموش نکنید. برای بررسی دقیق تر ممکن است نیاز باشد پمپ را از ظرفشویی جدا کنید. همچنین اگر پمپ مشکل داشته باشد، احتمال اینکه قفل و یا مسدود شده باشد وجود دارد. موتور به کار خود ادامه می دهد و تلاش می کند پمپ را روشن کند. و ممکن است پمپ بسوزد یا بشکند، حتی این احتمال وجود دارد که قرقره بشکند. اگر موتور با این وضعیت به کار خود ادامه دهد، وضعیت بدتر هم می شود، که می تواند حتی باعث توقف موتور شود. همچنین ممکن است تیغه پروانه شکسته شود. پس بسیار مهم است که به این مسائل توجه فرمایید.

مواد شوینده ظرفشویی زانوسی
استفاده زیاد از مواد شوینده، باعث ایجاد لجن خواهد شد و لجن بیش از حد از تخلیه به موقع و درست ظرفشویی جلوگیری می کند.

نمایندگی تعمیرات ظرفشویی زانوسی در مشهد

خرابی جت پمپ ظرفشویی زانوسی

اگر موافق باشید ابتدا با نحوه کار جت پمپ ظرفشویی زانوسی آشنا شویم؛ جت پمپ ماشین ظرفشویی زانوسی یا موتور اینورتر دایرکت درایو مرکز اصلی ماشین ظرفشویی است که چرخش و فشار آب را به صورت دقیقی کنترل می کند. بسته به مدل ماشین ظرفشویی ممکن است جت پمپ و هیتر آب با هم به شکل یکجا و یکپارچه باشند؛ مزیت این یکپارچگی این است که گرم کردن آب با سرعت بالاتری انجام می شود و باعث کاهش انرژی هم می شود. ایراد بزرگی که به این مدل از جت پمپ ها وارد است، این است که در زمان خرابی جت پمپ ظرفشویی، زانوسی تمام قطعات باید تعویض شوند.
از مشکلاتی که برای ماشین ظرفشویی زانوسی به واسطه خرابی جت پمپ ایجاد می شود می توان به متوقف شدن ظرفشویی یا شروع به کار نکردن آن اشاره نمود؛ یا اینکه ظروف با کیفیت سابق شسته نمی شوند. همه اینها می توانند نشانه ای مبنی بر خرابی جت پمپ ظرفشویی زانوسی شما باشد. معمولا هنگامی که نازل یا جت پمپ کثیف باشد، آب با شدت مناسبی وارد دستگاه نمی شود، بنابر این شستشو بی اثر می شود.

دلایل و علل خرابی جت پمپ ماشین ظرفشویی زانوسی:

  • شکستگی پروانه جت پمپ ماشین ظرفشویی زانوسی
  • نیم سوز شدن یا سوختگی کامل سیم پیچ جت پمپ ماشین ظرفشویی زانوسی
  • قفل شدگی جت پمپ ماشین ظرفشویی زانوسی
  • عمل کردن محافظ گرمایی داخلی جت پمپ ماشین ظرفشویی زانوسی

نشتی و آبریزی ظرفشویی زانوسی

دلایل بسیاری هستند که ممکن است باعث نشتی و آبریزی ظرفشویی زانوسی شوند؛ ما در ادامه این موضوع، مهمترین دلایلی که باعث ایجاد این مشکل می شوند را برای شما آورده ایم:

۱- شیلنگ تخلیه ظرفشویی زانوسی
  • هنگامی که ظرفشویی فقط در حین کار نشت می کند احتمالا بخاطر شیلنگ تخلیه است.
  • اتصالات روی شیلنگ را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که مشکلی ندارند.
  • وضعیت شیلنگ تخلیه را بررسی کنید؛ باید بدون ترک و آسیب باشد.
  • شیلنگ تخلیه را در جایی که به ماشین متصل می شود؛ بررسی نمایید. هیچ ترک، نشتی و آبریزی نباید وجود داشته باشد. در صورت وجود، ممکن است بتوانید انتهای آن را برش داده و شیلنگ را دوباره ببندید. اگرچه شاید بخواهید شیلنگ جدیدی را تهیه کنید.
۲- شیلنگ آب ظرفشویی زانوسی را بررسی نمایید.

بررسی کنید که شیلنگهای آب ایمن باشند. با این حال، آنها نباید بیش از حد سفت باشند. هر زمان که این شیلنگ ها را جدا کنید، باید از واشر لاستیکی جدیدی که در محل قرار می گیرد استفاده شود. اگر از واشر لاستیکی جدید استفاده نشده بود، مشکل می تواند خود ظرفشویی باشد.

۳- شیر آب ورودی ظرفشویی زانوسی

شیر آب را برای آبریزی و نشتی بررسی نمایید. امکان دارد زنگ زدگی یا مواد معدنی در داخل شیر باشد، یا ممکن است معیوب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

۴- بازوی آبپاش یا اسپری کننده آب ماشین ظرفشویی زانوسی

در پایین ظرفشویی زانوسی برای اینکه آب یا مواد شوینده به ظروف بریزند و آنها را شست و شو دهند، از بازوی آب پاش یا همان اسپری کننده استفاده می شود. در مدل های جدید ظرفشویی های زانوسی این قطعه در قسمت میانی یعنی زیر بالاترین سینی یا در بالای دستگاه قرار گرفته است. به دلیل اینکه جنس بازوهای آبپاش از پلاستیک است، اگر به هر دلیلی ترک بردارد یا پیچ بخورد، در کل نوع کارکرد آبپاش تغییر می کند و می تواند باعث به وجود آمدن نشتی در ماشین ظرفشویی شود. واشر آب بندی دربخش پایین درب وجود ندارد و در صورت خرابی آبپاش آب دقیقا به همین قسمت تغییر مسیر می دهد. علاوه بر تمام مواردی که گفتیم روی بازوی آبپاش منافذی وجود دارد که اگر مسدود شود باز باعث تغییر مسیر آب خواهد شد.

۵- شناور و سوئیچ ظرفشویی زانوسی

یکی از اجزای ایمنی ظرفشویی زانوسی شناور و سوئیچ شناور است که وظیفه آن جلوگیری از پر شدن بیش از حد ماشین ظرفشویی است. محل قراگیری شناور در ظرفشویی زانوسی در پایین دستگاه و سوئیچ در زیر شناور قرار گرفته است. نحوه عملکرد این دو قطعه به این ترتیب است که وقتی سطح آب در ظرفشویی تا حد استاندارد بالا آید، شناور تشخیص داده و سوئیچ شناور را فعال می کند تا شیر ورودی آب را ببند و از ورود بیش از اندازه آب جلوگیری کند. تنها کافیست برای هر یک از قسمت های نام برده شده مشکل یا ایرادی به وجود آید تا سطح آب بالاتر از حد استاندارد رفته و باعث به وجود آمدن آبریزش شود.

تعمیرکار مجاز ظرفشویی زانوسی در مشهد



تست و بررسی خرابی برد الکترونیکی ظرفشویی زانوسی

برد الکترونیکی ظرفشویی زانوسی معمولا از یک سری قطعات ریز و درشت شامل خازن ها، فیوز ها و... تشکیل می گردد. در صورتی که در قسمت برق ورودی دستگاه هرگونه نوسان اضافی ایجاد گردد؛ خرابی و سوختن قطعات به کار رفته در برد الکترونیکی ظرفشویی زانوسی در پی آن ایجاد می گردد. در این گونه مواقع برد دستگاه توسط تعمیرکار ظرفشویی زانوسی سما سرویس بررسی شده و در صورت امکان خازن برد الکترونیکی تعویض می گردد و در صورتی که مشکل با تعویض خازن حل نشد نیاز به تعویض کل برد می باشد. همچنین وجود مشکل در سیم پیچی ظرفشویی زانوسی می تواند باعث آسیب رساندن به برد دستگاه و در نتیجه نیم سوز شدن یا سوختن کامل آن گردد که نیاز به تعمیر و تعویض توسط تعمیرکار دارد. رسیدن آب به برد ظرفشویی زانوسی نیز باعث آسیب دیدن قطعات آن می گردد و ممکن است باعث سوختن برد گردد. گاهی اوقات وجود مشکلات مختلف در ظرفشویی زانوسی باعث نفوذ آب به برد دستگاه شده و به آن آسیب می رساند.

اما به سراغ نشانه های خرابی برد الکترونیکی ظرفشویی زانوسی برویم!

در حالت کلی یک سری خرابی ها در کارکرد ظرفشویی زانوسی پیش می‌آید و با توجه به وجود آمدن این مشکلات، متوجه می‌شویم که علت خرابی مربوط به قسمت برد الکترونیکی ظرفشویی زانوسی است. از جمله مهمترین آنها مواردی هستند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد: در صورتی که ظرفشویی برنامه شستشو را طبق دستور و برنامه ای که کاربر وارد کرده به درستی انجام نمی دهد و در اجرای برنامه‌ های ارائه شده توسط ظرفشویی اختلال ایجاد شود متوجه می‌شویم که برد الکترونیکی ظرفشویی دچار عیب شده است. در صورتی که پنل جلوی ظرفشویی با عیب و نقص مواجه شده و به درستی کار نکند و یا اینکه پنل جلو ظرفشویی زانوسی به صورت کامل خاموش گردد و نتوان با آن کار کرد می‌توان فهمید که این عیب مربوط به برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی می باشد هرچند در صورت خاموش شدن ناگهانی ظرفشویی زانوسی در حین فعالیت می توان نتیجه گرفت که برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده است.

سرویسکار مجاز ظرفشویی زانوسی در مشهد

تست و بررسی ایرادات ناشی از سیم کشی در ظرفشویی زانوسی


اختلال در جریان آب و برق ظرفشویی باعث می‌شود برق گرفتگی کشنده‌ای رخ دهد به عنوان نمونه، کار ظرفشویی به گونه‌ای است که به طور هم ‌زمان با آب و برق کار می ‌کند بنابر این همیشه باید از سالم بودن آن اطمینان حاصل کرد. گاهی اوقات ممکن است زمانی که به بدنه ظرفشویی خود دست می‌زنید متوجه برق داشتن ماشین ظرفشویی زانوسی خود شوید زمانی که جریان برق به بدنه ظرفشویی وارد می‌شود این مشکل رخ می ‌دهد و خطرات جبران ناپذیری را ایجاد می‌کند. با توجه به اینکه این مسئله بسیار حیاتی می‌باشد باید از تعمیرکار ماهر و کارشناسان کمک بگیرید.
عواملی که موجب برق داشتن ظرفشویی زانوسی می شوند را برای شما در ادامه شرح خواهیم داد:

۱- سیم اتصال به زمین

ظرفشویی زانوسی دارای یک سیم کشی مخصوص به نام اتصال به زمین می ‌باشد که باید آن را به لوله فاضلاب یا ستون آهنی خود ساختمان متصل کرد. سیم اتصال به زمین را نباید به هیچ عنوان به لوله آب وصل کرد. اگر سیم اتصال به زمین به لوله آب وصل شود ممکن است دچار اتصالی و باعث برق دار شدن بدنه ظرفشویی شود.

۲- خرابی هیتر ظرفشویی

هیتر در ظرفشویی گرما تولید می‌کند و در صورتی که فرسوده شود با آب اتصالی پیدا خواهد کرد و در نهایت باعث این مشکل خواهد شد.

۳- نشتی و آبریزی ظرفشویی

متأسفانه بسیاری از کاربران این مسئله را مورد توجه قرار نمی ‌دهند در حالی که اگر ظرفشویی نشتی آب داشته باشد باعث افزایش یافتن امکان برق گرفتگی در دستگاه خواهد شد. برای اینکه برق ماشین از بین رود و خطر برطرف شود باید نشتی آب را برطرف کرد.

۴- خرابی سیم کشی در ظرفشویی زانوسی

اگر روکش سیم‌ها از بین رفته یا دچار پوسیدگی شده باشد احتمال اینکه ظرفشویی برق دار شود وجود دارد. اگر سیم کشی اصلاح شود این مشکل برطرف خواهد شد.

۵- خرابی موتور ظرفشویی

گاهی اوقات ممکن است موتور ماشین ظرفشویی زانوسی نیم سوز شود و به بدنه هم وصل باشد. در چنین شرایطی قطعاً بدنه ظرفشویی دارای برق می‌باشد. اگر آن را لمس کنید ممکن است به شما آسیب وارد کند.

۶- خرابی پریز برق

گاهی اوقات تنها یک دلیل ساده مانند خراب بودن پریز برق، باعث برق دار شدن ظرفشویی می‌شود. بنابر این اگر متوجه شدید که ظرفشویی شما دارای برق می‌باشد حتماً پریز برق را بررسی کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که پریز مشکل دارد آن را تعویض کنید و یا پریز دیگر را برای روشن کردن ماشین ظرفشویی مورد استفاده قرار دهید.

۷- خرابی دوشاخه ماشین ظرفشویی

اگر دوشاخه ظرفشویی خراب شود و یا زنگ زده باشد خطر جدی را به همراه خواهد داشت و در این صورت حتماً باید دوشاخه را تعویض کنید. از طرفی دیگر خراب بودن و یا حتی از بین رفتن روکش سیم‌ها می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. در این حالت برای برطرف کردن مشکل باید کابل یا دوشاخه دستگاه را با قطعات سالم و نو تعویض کنید.

۸- اتصالی سیم پیچی داخلی ماشین ظرفشویی

وجود اتصالی در قطعات و سیم پیچی داخلی ماشین ظرفشویی برق را به بدنه دستگاه منتقل خواهد کرد. برای برطرف کردن این مشکل حتما باید سیم پیچی مورد بررسی قرار گیرد.

ویژگی های سما سرویس


متخصصان با تجربه

متخصصان با تجربه

تکنسین های این مجموعه دارای میانگین ۱۱ سال تجربه کار عملی در حوزه تعمیرات می باشند و هر ساله با گذراندن دوره های عملی و آشنایی با جدیدترین مدل های لوازم خانگی ، مناسبترین فرد جهت تعمیر لوازم خانگی شما می باشند.

گارانتی خدمات

گارانتی خدمات

سما سرویس بر خلاف دیگر شرکت ها که نقش واسطه ای میان مشتری و تکنسین داشته و هیچگونه تعهدی نسبت به خدمات ارائه شده توسط تکنسین ندارند، مسئولیت تمامی خدمات و تعمیرات ارائه شده را با گارانتی ۱۸۰ روز به عهده میگیرد.

سرعت در ارائه خدمات

سرعت در ارائه خدمات

با توجه به اینکه تکنسین های سما سرویس در سراسر شهر و در نزدیکی محل کار یا زندگی شما حضور دارند امکان ارائه خدمات به شما در همان روز فراهم شده است.

هزینه های منصفانه

هزینه های منصفانه

تمامی هزینه های دریافتی از شما منصفانه و تحت نظارت این مجموعه می باشد. حدود قیمت نیز پیش از انجام کار به شما اعلام شده و تمامی هزینه ها، پس از پایان کار از شما دریافت خواهد شد.

اولویت با تعمیر خدمات

اولویت با تعمیر خدمات

با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، اولویت تکنسین های ما با تعمیر قطعات دستگاه بوده و تنها در شرایطی که امکان تعمیر قطعه وجود نداشته باشد، اقدام به تعویض و استفاده از قطعات اورجینال می نمایند.

    سبد خرید